Maggi oh Maggi….

November 24, 2008 at 12:54 pm (Uncategorized) (, , , )

cerita di sebalik sebungkus maggi 2 mcm2…sy dpt inspirasi setelah berhari2 makan maggi…

1. saat sy dan maggi 2 rase lebih bermakna bila duet scholar x masuk..mase 2 baru rase ish2 sedapnya la maggi ni kn.. kalo dpt pekena maggi tomyam ngan telur separuh masak…perghhh!!!masyuk!!!…=)

2. bila sy dh asyik mkn maggi ni…sy rs bhgia sbb terasa ramai kwn y amik berat…

mye ckp mcm ni:ko ni nk tggu sakit a ek??? x de2, kalo duet x masuk gak besok ak blanja ko..stakat 4 frens 2 x de pape la.. oh btw 4 frens 2 sebuah kedai mkn atau dgn nama lain 4 sekawan..hehe =)

fiza pulak kate : ko ni dh brape hari mkn maggi?? kalo x de duet pinjam je la duet ak..ala, ngan kwn2 pon x kn la nk segan…ak marah btol la kalo ngan kwn pon nk segan2…

ni kate qiba pulak :nnti sakit lg sush ak(qiba belikan food mase sy bru bgn tido)

—->baik kan kwn2 sy, dorg ni bakal2 doc…sbb 2 la mcm tuh…=)

3. bila mkn maggi 2 selalu teringat mskn kt umah…kdg2 meleleh air mata teringat masak lemak cili api kurang pedas,bihun sup handmade dr abi( pkl 1 pg pon sggup msak ntuk sy tau),telur msak sambal adik sy n x lupa jugak kueh2 hasil adk saya yang adam belikan…miss home =(

4. cerita maggi ni mengingatkan sy mase zaman2 skola dulu, mkn ramai2 dlm cwn pon ckup(x mcm dak laki asrama sy y mkn dlm baldi ye)…. mlm stay up buat party maggi…best tau..

5.mkn maggi buat sy belajar menghargai hidup, menghargai org2 sekeliling,mghargai duit…mghrgai apa y sy ad sekarang….sbb maggi sy blajar bersbr, sbb maggi sy kenal erti sahabat, sbb maggi sy igt keluarga…kerana sebungkus maggi 2 mengajar sy segalanya…thanks 2 maggi…

noodleResepi Pizza Maggi

Bahan-Bahan:

1 Bungkus maggi (prncah ape pn xpe, trpulang)

2 biji telur gred A Sosej (ikut suka)

Carrot (dimayang halus)

Cendawan butang (hiris nipis2)

Daun sup (dimayang halus)

Bawang besar (dihiris nipis)


Cara:

mula2 celur maggi, pastu ketepikan dulu.

then, pukul telur sehingga agak kembang.

Masukkan perencah maggi, sosej yang dipotong kecil-kecil, carot, daun sup, cendawan butang dan bawang besar serta mee maggi yang dah dicelur tadi.

Gaul hingga sebati.

Goreng didalam kuali dengan menggunakan sedikit minyak (seperti menggoreng telur dadar) sehingga masak.

(kalau nk senang, gunakan kuali yang bertangkai)


Cadangan Hidangan:

Makan semasa panas dan boleh dicicah dengan sos dan mayonis.. sedap..! try la.. selamat mencuba..

gmbr ini adalah hiasan semata..bukn hasil mskan sy ye...=)

gmbr ini adalah hiasan semata..bukn hasil mskan sy ye...=)

7 Comments

  1. qibz chomel said,

    laaa… standard aaa tqa… hahaha… ak pon x hidup klo xda irene n fza ni haa… semangat la… ak segan gak mintak duet apak ak… mklum la ko tau2 sendiri… klo apak ak tau ak xda duet mau dia sound ak sbb xmintak… baik ak diam… hahahaha….

  2. addictwithblue said,

    haha..mmg sgt betul la tuh…
    x pe qiba..ni skdr kisah ntuk same2 berkongsi….seronok2 je…=)

  3. anakramalan said,

    ha tapi ingat,jgn makan megi selalu2 sangat walaupun ianya amat memberangsangkan.hehehe.

  4. addictwithblue said,

    baek boss…mkn maggi di waktu2 memerlukan sahaja…wink wink =)

  5. s.h.e.r.y.l said,

    teringat dulu ms kt dorm..si nas dgn nik mmg supplier maggi paling besh~wahhahaha

  6. addictwithblue said,

    haha..btul 2 sheryl..sy sokong!!!! maggi tomyam guna air water cooler dkt ngan public phone kt umah warden….hahahaha =P

  7. nik said,

    uiiii nama gue disebut hehehe~
    maggi slama nya, kte nii mmg kaki lntak dluu.. mkn 24/7, party maggi mnjangg..
    tp tu la sweet memories kte ekk =))

    btw rindu best4!!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: